PROJECTE KINECT

L'estudi i la evolució de la mobilitat articular és molt útil per a la presa de decisions en ortopèdia. Es essencial en la valoracio del diagnòstic i la evolució del tractament de les lesions traumàtiques i no traumàtiques que afecten aquestes estructures.

Per aquest motiu les eines que facilitin la avaluació de la mobilitat articular i la situacio en el espai de aquestes durant el moviment poden ser-nos útils en la valoració  inicial del pacient en què es determina l'estat  de la seva articulació i la relacio amb les demès. Tambe pot ser molt útil en el control i evolució  despres dun tractament articular tan si es quirurgic com no. La mateixa valoracio forma part important dels estudis de recerca de casos clinics de pacients amb alteracions en les articulacions.
Fins ara el registre de la mobilitat articular  quasi be sempre era manual, examinant al pacient mitjançant un mesurador de angles (goniòmetre) o be l'ús de posicions dels membres en situacions determinades i consensuades per la comunitat mèdico-sanitària, d'aquest membre en l'espai.

Amb sensors tipus Kinect aquestes mesures podrien ser automàtiques, fer-se a distància ( Kinect o similar per tablets) , registrar-se, comparar-se amb altres articulacions sanes , implementar el registre en els software hospitalari per formar part de la base de dades dels serveis que tracten l'eparell locomotor i per tal ser una eina imprescinible en la recerca.

Que es el sensor tipus Kinect( de Wikipèdia)

http://es.wikipedia.org/wiki/Kinect

El sensor de Kinect és una combinació de càmera, micròfon i sensor d'infrarojos. Et permet ser el controlador, usant la veu, els gestos i els moviments corporals.La càmera de Kinect i el sensor d'infrarojos poden utilitzar-se per fer el seguiment dels teus gestos o moviments corporals a mesura que controles jocs o aplicacions, o per navegar per Xbox. 

La càmera pot utilitzar per iniciar sessió en els Serveis a la consola utilitzant la tecnologia de reconeixement facial si així ho decideixes. Per a això, capta una imatge de la teva cara, ia continuació, mesura les distàncies entre punts clau de la teva cara per crear un valor numèric que et representi només a tu. Aquest valor s'emmagatzema com una llarga sèrie de nombres.
Els infrarojos contribueixen al fet que els serveis funcionin en entorns de poca llum i poden usar-se per jugar en cas necessari.
Per al joc, Kinect assignarà distàncies entre les articulacions del teu cos per crear un ninot de pal (un "esquelet"), que ajuda a Kinect a habilitar el joc a la teva consola o entre tu i un altre jugador en línia. Els valors numèrics per als ninots de pal s'emmagatzemen temporalment a la memòria de la consola durant la sessió de joc; posteriorment es destrueixen quan finalitzes aquesta sessió.Kinect també realitza un seguiment dels gestos de les mans. Quan el sensor detecta gestos de les mans específics destinats a realitzar interaccions simples amb el sistema (per exemple, navegació de menús, selecció del menú, panoràmica i zoom, desplaçar), aquests moviments es tradueixen en "instruccions d'entrada" específiques com si estiguessin succeint en qualsevol altre dispositiu d'entrada (com un comandament).

Els micròfons de Kinect permeten habilitar el xat i l'àudio. El xat inclou converses de veu en línia entre els jugadors durant el joc o converses amb altres persones usant serveis com Skype. Podrem supervisar aquestes comunicacions en sessions de joc multijugador en la mesura que ho permeti la llei, però no podem supervisar la totalitat del Servei ni tenim intenció de fer-ho. L'usuari comprèn que altres persones poden gravar i utilitzar aquestes comunicacions. Les comunicacions en sessions de joc actives també poden retransmetre a tercers.
Xbox crearà un identificador únic temporal per a tu que et permet participar en una sessió de joc. Quan finalitzi la sessió, Xbox eliminarà les dades que t'identifiquen.Tú pots desactivar Kinect en la secció Kinect de la Configuració. Per habilitar de nou Kinect, hauràs de tornar a la configuració.
Xbox pot utilitzar el sensor de Kinect per estimar la informació sobre el teu exercici, incloses les estimacions de la teva freqüència cardíaca durant una activitat determinada o el nombre de calories que cremes mentre fas gimnàstica. Per millorar la precisió de la informació sobre el teu exercici, pots introduir atributs com l'alçada, el pes, l'edat i el sexe. 
 Per compartir els teus èxits i participar en els reptes de Xbox Live Fitness, pots compartir la teva informació de l'exercici en Xbox Live. També pots triar que la informació de l'exercici es mantingui privada.

En resum control de moviment, reconeixement de cada usuari, posibilitat de audio per interactuar amb ell des de un altre lloc... 

Pero lo que  en principi era una eina lligada a la consola Xbox de Microsoft ha sigut deslligada per poder-se utilitzar en PC's que tinguin un sistema operatiu Windows  lo que fa mes accesible la utilitzacio d'aquesta eina de reconeixement corporal.

http://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/
http://blogs.msdn.com/b/kinectforwindows/archive/2014/07/15/the-kinect-for-windows-v2-sensor-and-free-sdk-preview-are-here.aspx
http://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/develop/default.aspx

SDK 2.0 característiques i beneficis


Caracteristiques  

Beneficis

  Aplicacions potencials

Millora de l'orientació 
conjunta de l'esquelet i
 la mà
Amb la capacitat de realitzar un seguiment de fins a sis persones i 25 articulacions esquelètiques per persona, incloent noves articulacions en la , polzes, i espatlles

Millor coneixement  del teixits connectiu i el posicionament del cos , s'obté posicions més anatòmicament correctes per les interaccions nítides un avateering més precis i uns avatars més realistes
Nous i millors escenaris en , salut, educació i formació, entreteniment, jocs, pel·lícules i comunicacions.


Un exemple de com capta les articulacions aquesta eina




Aplicacio imaginada
Si tinguessim un Kinect en la consulta de la Unitat de cirurgia de Espatlla:
a) Avaluariem al pacient a la consulta o a casa...el pacient realitza moviments (que se li podrien mostrar per exemple en un vídeo)
b) Queden registrats en el soft del ordinador
c) o millor permet guardar-los a la base de hospitalària del pacient .
d) Permetria ensenyar a casa exercicis de rehabilitacio, que el pacient podria comparar amb un avatar ideal si els fa be o ha de corregir
e) Des de la consulta de rehabilitacio podriem parlar amb el pacient per corregir amb la veu la activitat fisica...

M'imagino com podria millorar el estudi i el tractament dels pacients ....